marinettes

Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Annette - 24 februari 2012 22:08

Fem kattungar har Ellen (CH S*Spinnsibb's Chaila Findzovna) och Titus fått ikväll mellan kl 19.12 och 20.32 (ca 20 minuter emellan). Vikterna var mellan 87 - 100 gram, inte så stora alltså.  Det blev två rödmönstrade pojkar, två blåsköldpaddor och en svartsköldpadda, jag tror att flickorna har vitt, vi får titta mer noga i morgon.


Tusen tack och kramar till Ingegerd Alm, S*Almgrynet's, som än en gång kom och var ett stort stöd under förlossningen.


Här kommer ett par bilder på Ellen och hennes bebisar.


   

Av Annette - 24 februari 2012 09:56

Just nu är det lugnt men natten har varit orolig, vi har vandrat mellan garderoben, sängen och golvet i hallen. Mitt i natten tog hon också en sväng upp på övervåningen och jag tänkte det värsta naturligtvis "jaha, nu ska hon föda högst upp i klätterställningen" men hon gick ner ganska omgående och jag passade på att stänga grinden så att hon ska hålla sig på nedervåningen där jag har mer koll.


Sova blev det inte så mycket av i natt så nu hoppas jag att det händer något under dagen så att jag får sova kommande natt.

Ovido - Quiz & Flashcards