marinettes

Direktlänk till inlägg 11 november 2012

Blandad kompott

Av Annette - 11 november 2012 18:33

Tyvärr har det blivit lite dåligt med bloggandet p g a flera orsaker, bl a trötthet efter flytten, kattklubbens utställning och inte minst mina ryggbesvär. Jag har fått konstaterat att jag har två kotkompressioner i bröstryggen och artros i ländryggen, eftersom min mamma har osteporos (benskörhet) så ska jag testas för detta + att jag ska på en utredning till Falun och den 21 november har jag fått tid till sjukgymnast.

 

Kerstin flyttade den 17 oktober till Tommie och Annelie i Hudiksvall och i måndags fick jag ett samtal att Tommie hade fått astma och att den bara blev värre. Jag hämtade Kerstin vid tåget vilket var jättejobbigt  för både mig och Tommie, så himla synd att inte två så fina ungdomar som längtat så mycket efter sin kattunge inte kunde ha den kvar. Våra tankar går ofta till Tommie och Annelie och vi skickar Bamsekramar och Nospussar från oss och Kerstin.

 

Nu har Kerstin bott hos oss i snart en vecka och hon har funnit sig tillrätta trots att mamma Bonny morrar och "moster" Ellen fräser men det har blivit något bättre sista dagarna. Om Sibbarna blir vänligare inställd till Kerstin kommer hon att få bo kvar hos oss för hon har utvecklats mycket bra hittills. Vi kommer i så fall att använda henne i avel och hon kommer att få följa med på utställningarna i Januari.

 

Några bilder på sötnosen kommer här.


Kerstin snart 16 veckor


 



 



   

 
 
Lisbeth

Lisbeth

11 november 2012 19:37

Men stackars dig!!! Tycker så synd om dig som ska behöva ha så ont i ryggen. Hoppas läkarna kan hita på något som lindrar!!
Kerstin är sååååå fin!! Hon liknar min allra första katt. Hon var visserligen ingen raskatt....men hon hade något alldeles speciellt.
Kram från mig.

http://Tankevågor

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

14 november 2012 11:07

Vad tråkigt att läsa om din artros, hoppas att det räcker nu och inte blir något mera besvär. :(

Tråkigt också läsa om fina Kerstin, hoppas hon kan stanna kvar hos er, hon ser så fin ut. *kram*

http://www.deltaskatter.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 8 juli 2013 11:43

Fr o m 2013 07 01 kommer min Blogg att finnas på min hemsida www.semarinettes.se , jag hälsar både nya och gamla besökare/läsare VÄLKOMNA!        ...

Av Annette - 28 maj 2013 11:17

Idag är det en stor dag på Bergströmsbacken i Bomhus, vår älskade Birma Assar (S*Tirbaves Golden Ikaros) fyller 14 år idag. Vi tycker han är ovanligt pigg för sin ålder och han kommer som vanligt att vila och njuta så gott som hela dagen på altanen e...

Av Annette - 28 maj 2013 11:11


S*Marinette's H-kull, Helix, Hermez/Miller och Heroz/Hjalmar blev 2 år i Söndags. Vi gratulerar hela kullen och hoppas att dom fick något extra godis av sina familjer. Puss på er ungar!!   Far: S*Klintgården's Ramirez Mor: CH S*Spinnsibb's Chaila...

Av Annette - 18 april 2013 10:59

Några färska bilder på våra älsklingar  ! Äldst går först, Birman Assar blir 14 år 28 maj.    Sedan kommer mallgrodan, Birman Ramses alias Kludden, 6 år  Kludden kan balansera han. Här har han bäddat ner sig i husse...

Av Annette - 18 april 2013 09:53

Tyvärr blev det inte som jag lovade i förra inlägget och anledningen är att det hänt så mycket dom senaste månaderna så jag har inte orkat skriva. Min gamla mamma har varit sjuk och vistades en vecka på sjukhus men har repat sig och den 3 apr...

Skapa flashcards