marinettes

Alla inlägg den 18 april 2013

Av Annette - 18 april 2013 10:59

Några färska bilder på våra älsklingar  !


Äldst går först, Birman Assar blir 14 år 28 maj. 


 

Sedan kommer mallgrodan, Birman Ramses alias Kludden, 6 år 


Kludden kan balansera han.



Här har han bäddat ner sig i husses säng, hans bästa sovplats, när matte inte hunnit få på överkastet.


Är man söt eller????


På tredje plats kommer Maine Coonen Ihnez, 5,5 år


 

Ihnez har en avslappnad sovstil.


 

Nu kommer vår röda Prinsessa Ellen, 4 år, Sibirisk katt


 

Närbild av sötnosen.


 

Så kommer vår andra Sibir, Sjörövardrottningen Anne Bonny, fyller 4 år i juni


 

Närbild på Bonny


    

Sist men inte minst kommer Sibiren Kerstin, Bonnys dotter, som är 9,5 månad



Sååååå vacker!


   

Stilstudie, Kerstin kollar första "vårflugan"


Kerstin sitter fint


Vår fjärde Sibir är Kajam, 10 mån,  bor hos fodervärd i Sandviken



 

Kajam på utställning


 

Triss i raser, uppifrån Sibirisk katt (Ellen, rödspotted), Helig Birma (Ramses, röd) och Maine Coon (Hjördis, svartsilverskölpaddstabby bicolour). Den här bilden är tagen samma dag som Hjördis flyttade.

Av Annette - 18 april 2013 09:53

Tyvärr blev det inte som jag lovade i förra inlägget och anledningen är att det hänt så mycket dom senaste månaderna så jag har inte orkat skriva.



Min gamla mamma har varit sjuk och vistades en vecka på sjukhus men har repat sig och den 3 april firade vi henne på 88-årsdagen. Detta har krävt en hel del av mig och eftersom jag aldrig kommer att bli densamma efter min utmattningsdepression för ett antal år sedan så blir allt som händer dubbelt jobbigt. Har haft mycket problem med min rygg och fick äntligen komma på en röntgen och det visade sig att jag haft några kotkompressioner i bröst- och ländrygg samt att jag har artos i ländryggen p g a detta fick jag åka till Falun på en bentäthetsmätning som visade att jag har Osteoporos (benskörhet) och äter nu medicin och har gått på akupunktur ett antal veckor.


Vi har förlorat två av "våra" kattungar, Jazpar/Åke pga sjukdom och Ilya har avlivats. Vi har hjälpt till med omplacering av Izelie som nu har fått det bästa hemmet hos sin bror Ivar och hans familj (Gunilla Elfving, Sundsvall). Vi har också omplacerat Hjördis älskling som nu har fått ett härligt liv som ensamkatt hos Familjen Forsling i Kvänum där hon kallas för Prinsessan Hjördis.


Allt det här som hänt har fått oss att tänka till lite extra om vi ska fortsätta med vår uppfödning. Men med en hel del uppmuntran och peppning så har vi beslutat att ta en dag i taget, våra katter är ju vår passion och vårt livselexir. Om någon vill veta mer är ni välkomna att ringa mig.



Ovido - Quiz & Flashcards