marinettes

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

J-kullen 12 veckor, flytt mm

Av Annette - 23 maj 2012 16:38

Nu ligger jag verkligen efter med uppdateringarna både här på Bloggen och hemsidan men här kommer lite om flytten och till vilka kattungarna har/ska flytta.


 På onsdagen, 16 maj, var vi till veterinären för vaccinering, ID-märkning och besiktning, alla var jätteduktiga och det fanns ingenting att anmärka på, härligt att höra.


Fyra av kattungarna flyttade i helgen och lilla Juva flyttar på Fredag. Yngve och jag önskar alla kattungar och deras nya familjer ett stort LYCKA TILL!


Jozeph/Janzon har flyttat till Familjen Kerstin Hedström i Forsby, Gävle


Jamina/Siri har flyttat till Karin Holmgren med sambo Erik på Brynäs, Gävle


Jalena/Berit har flyttat till Rebecca Johansson och hennes sambo Jonathan på Brynäs, Gävle. Där bor också Izelie/Elza från Bonnys kull.


Jazpar/Åke har flyttat hem till Gunilla Elfving med familj i Sundsbruk, Sundsvall. Där bor också Ivar från Bonnys kull.


Juva flyttar på fredag till Kerstin & Sven Wedin på Brynäs, Gävle, där bor även huskatten Vilse.




Slutligen några bilder på ungarna tagna sista dagarna dom bodde här hemma:


Något spännande händer utanför rastgården!


  

De tre flickorna, Jamina, Jalena och Juva


 

J-kullen 12 veckor, alla vill/ska sitta på samma sten.


   

Lilla Juva tvättar sim mamma Ellen  

   


   

   


 
 
Margita

Margita

23 maj 2012 21:24

nu blir jag lite tårögd. Den här kullen år så extremt fin med vackra sibbar. Önskar verkligen alla lycka till i sina nya familjer och lite avis är jag allt....;)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

24 maj 2012 08:54

Jag blir också lite tårögd, ser så mysigt ut när alla syskon är tillsammans. Dåliga samvetet över att Siri är hemma själv när vi är på jobbet gör sig visst påminnt...
Siri mår bra, hon vill vara med överallt :0), i förrgår fick jag hjälp av henne när jag skruvade ihop ett sängbord :0). Och maten kan jag inte fixa fort nog, hon piper och piper när hon märker att det är käk på gång :0).
Jag hoppas att selen och kopplet som jag beställt kommer snart så vi kan börja öva och förhoppningsvis vara ute inom kort!

Tusen tack igen Annette och Yngve för att ni gjort det möjligt för oss att få en underbar liten kissemiss <3. Det är underbart att äntligen kunna fnosa min alldeles engna kattunge i pälsen, särskilt eftersom jag är allergisk.

Kramar till er alla! och nospussar från Siri <3

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

24 maj 2012 12:51

Ååå, så fina bilder på en så vacker kull. Älskar ryggbilden när dom sitter o tittar på något! ♥♥♥

Hade ni bara bott närmare hade jag helt klart kommit o hälsat på kullen o kanske kattnappat några stycken. ;) *kram*

http://www.deltaskatter.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 8 juli 2013 11:43

Fr o m 2013 07 01 kommer min Blogg att finnas på min hemsida www.semarinettes.se , jag hälsar både nya och gamla besökare/läsare VÄLKOMNA!        ...

Av Annette - 28 maj 2013 11:17

Idag är det en stor dag på Bergströmsbacken i Bomhus, vår älskade Birma Assar (S*Tirbaves Golden Ikaros) fyller 14 år idag. Vi tycker han är ovanligt pigg för sin ålder och han kommer som vanligt att vila och njuta så gott som hela dagen på altanen e...

Av Annette - 28 maj 2013 11:11


S*Marinette's H-kull, Helix, Hermez/Miller och Heroz/Hjalmar blev 2 år i Söndags. Vi gratulerar hela kullen och hoppas att dom fick något extra godis av sina familjer. Puss på er ungar!!   Far: S*Klintgården's Ramirez Mor: CH S*Spinnsibb's Chaila...

Av Annette - 18 april 2013 10:59

Några färska bilder på våra älsklingar  ! Äldst går först, Birman Assar blir 14 år 28 maj.    Sedan kommer mallgrodan, Birman Ramses alias Kludden, 6 år  Kludden kan balansera han. Här har han bäddat ner sig i husse...

Av Annette - 18 april 2013 09:53

Tyvärr blev det inte som jag lovade i förra inlägget och anledningen är att det hänt så mycket dom senaste månaderna så jag har inte orkat skriva. Min gamla mamma har varit sjuk och vistades en vecka på sjukhus men har repat sig och den 3 apr...

Ovido - Quiz & Flashcards