marinettes

Alla inlägg under februari 2012

Av Annette - 5 februari 2012 19:22

Här kan man se att damen börjar få lite mage 



      

Av Annette - 4 februari 2012 12:38

Tänkte bara tala om att vi inte lyckades klämma ut något ur Ellens böld på onsdagen och för varje dag som gått har den blivit mindre och mindre,  skönt att det löste sig utan kirurgi med tanke på kattungarna i hennes mage.

Av Annette - 2 februari 2012 15:01

Jag är en av fem som fått en Award för min Blogg av Lena, S*Mira Milaia i Skellefteå. Tusen TACK, Lena, jag blir jätteglad att du gillar min blogg trots att jag inte varit så flitig på senaste tiden.


Nu är mitt uppdrag att skicka den här vidare till andra som skriver blogg. Jag hoppas att dom gör detsamma som jag och skickar Awarden vidare.


Jag har gett Awarden till följande Bloggare:


Sessan's    Magica De Vil    Vinterna    Jenny    Fiffiga Systrar


. Tacka och länka till den som gett dig Awarden

. Skriv ner fem bloggar som du vill lämna vidare till och låt dem veta genom att lämna en kommentar

. Till slut hoppas att de utvalda vill lämna Awarden vidare


Av Annette - 1 februari 2012 16:50

Igår em när jag låg och gosade med Ellen, masserade hennes mage och kliade under hakan så kände jag plötsligt en stor knöl under hakan ner mot halsen och den hade inte funnits där dagen innan. Gissa om jag blev rädd, tankarna for fram och tillbaka, ringde omgående veterinären och fick tid idag 14.30 Framåt kvällen blev jag mer och mer nervös och tyckte att knölen hade blivit större så när klockan var ca 22.15 ringde jag Agrias veterinär och rådfrågade. Vetr. Maria trodde det kunde vara en svälld lymfkörtel, spottkörtel eller en böld men så länge allmäntillståndet var bra så tyckte hon inte det var något akut däremot tyckte hon jag skulle ringa som idag på morgonen och försöka få en tid på fm ifall dom måste operera.


Jag ringde veterinären i morse och fick komma 11.15 istället, skönt. Eftersom Ellen var dräktig så ville Veterinären Gry inte ge henne något lugnande utan jag och en assistent fick hålla henne och så stack hon hål på knölen men måste också skära i den. Tur i oturen så kom det ut både var och blod som luktade urrrk, Ellen protesterade en hel del förstås, det gjorde naturligtvis ont både när Gry skar upp bölden och när hon klämde ut varet.


Yngve och jag ska försöka klämma ikväll få se om vi får ut något, om vi inte kan eller att den fylls på så ska vi tillbaka före helgen för då måste dom ge henne lugnande och skära upp mer samt spola rent.


Skönt att det inte var något allvarligare och vi håller tummarna att allt kommer att gå bra för både Ellen och kattungarna.


Ovido - Quiz & Flashcards