marinettes

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Järva kk

Av Annette - 21 november 2011 08:16

Vi var i Upplands Väsby igår på Järva kk's utställning som blev lite långdragen men vi är nöjda med resultaten,

Bonny fick sitt sjunde CACS, Izelie Ex 1 och Izaia Ex1.


Tusen tack till Izaias fodervärd Ulrika som vill följa med och ett stort tack till Jenny som ställer ut vackra Feodora/Tyra, hon ställdes som kastrat för första gången i dag och fick sitt första CAP + en jättefin bedömning, GRATTIS!



 
 
Monica

Monica

21 november 2011 09:03

Grattis till fina resultat!

http://www.monicap.se

 
Ingen bild

Camilla

21 november 2011 19:11

Tänkte höra med dig om du vet om man blir mer allergisk mot två sibiriska katt än 1? Vi har en liten sibbekille på 4 månader och jag är rädd att han känner sig lite ensam på dagarna när vi jobbar. Skulle vilja skaffa en kattkompis till honom. Nu är det så att min man känner av allergin lite, men inte värre än att han kan leva med säger han. Är risken att han blir mer allergisk med en katt till?

Tacksam för svar! :-)

 
Marinettes

Marinettes

22 november 2011 15:21

Hej Camilla! Jag har sett att du skrivit till flera uppfödares Bloggar och frågat. Jag svarar så här, det är ju aldrig bra om din man känner av katten och om du har två kattungar så blir det naturligtvis inte bättre. Däremot vet jag att allergiker kan känna av kattungar men inte vuxna sibirer, därför skulle jag föreslå en kastrerad vuxen sibir som ska omplaceras.

http://marinettes.blogplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 8 juli 2013 11:43

Fr o m 2013 07 01 kommer min Blogg att finnas på min hemsida www.semarinettes.se , jag hälsar både nya och gamla besökare/läsare VÄLKOMNA!        ...

Av Annette - 28 maj 2013 11:17

Idag är det en stor dag på Bergströmsbacken i Bomhus, vår älskade Birma Assar (S*Tirbaves Golden Ikaros) fyller 14 år idag. Vi tycker han är ovanligt pigg för sin ålder och han kommer som vanligt att vila och njuta så gott som hela dagen på altanen e...

Av Annette - 28 maj 2013 11:11


S*Marinette's H-kull, Helix, Hermez/Miller och Heroz/Hjalmar blev 2 år i Söndags. Vi gratulerar hela kullen och hoppas att dom fick något extra godis av sina familjer. Puss på er ungar!!   Far: S*Klintgården's Ramirez Mor: CH S*Spinnsibb's Chaila...

Av Annette - 18 april 2013 10:59

Några färska bilder på våra älsklingar  ! Äldst går först, Birman Assar blir 14 år 28 maj.    Sedan kommer mallgrodan, Birman Ramses alias Kludden, 6 år  Kludden kan balansera han. Här har han bäddat ner sig i husse...

Av Annette - 18 april 2013 09:53

Tyvärr blev det inte som jag lovade i förra inlägget och anledningen är att det hänt så mycket dom senaste månaderna så jag har inte orkat skriva. Min gamla mamma har varit sjuk och vistades en vecka på sjukhus men har repat sig och den 3 apr...

Ovido - Quiz & Flashcards